Geen vermoeiende wel een spannende dag - Reisverslag uit Vatra Dornei, Roemenië van Harry Breider - WaarBenJij.nu Geen vermoeiende wel een spannende dag - Reisverslag uit Vatra Dornei, Roemenië van Harry Breider - WaarBenJij.nu

Geen vermoeiende wel een spannende dag

Blijf op de hoogte en volg Harry

12 Mei 2015 | Roemenië, Vatra Dornei

Vandaag niet veel gefiets maar 27 km want de route liep dood tegen een treinstation. We waren tegen 12 uur op het stationnetje en wat bleek de eerst volgend trein kwam om 10 voor 5.
Dat was wel even balen, sta je daar met niets om je heen. Maar goed de trein kwam, nou ja, een trein het was iets dat over rails liep daar was alles mee gezegd de deuren wilden niet dicht. En dan het gehijs met de fietsen en de bagage, dat was spannend eerst de fietsen erin met veel moeite toen was het al vol, toen nog de bagage mooi opgestapeld in het toillet.
De conducteur kwam langs en keek volbewondering naar onze toestand.
In overleg met zijn collega hoefden we niets te betalen.
Na 3 kwartier moesten we er weer uit met al dat spul maar met behulp van mede passasiers kwam ook dat weer goed.
Toen onderdak zoeken, we vroegen de eerst aankomende dorpeling waar we konden slapen, bleek dat zijn vader een pension in het dorp had.
Dat was dus snel geregeld en die heeft voor ons ook een maaltijd bereidt.
Al met al geen vermoeiende reis maar wel spnnend.
We zijn op dit moment op het hoogste punt van de Karpaten, vanaf morgen dalen we langzamer weer richting het dal, en gaan we langzamerhand de schitternde Karpaten verlaten

• 12 Mei 2015 - 21:41

Henk Breider:

Mooi verhaal! Toch aardig van die mannen van de spoorwegen om jullie de reis aan te bieden. Succes morgen.
    Noapte buna,

Tilly en Henk