De 2e berg etappe ook overwonnen - Reisverslag uit Vatra Dornei, Roemenië van Harry Breider - WaarBenJij.nu De 2e berg etappe ook overwonnen - Reisverslag uit Vatra Dornei, Roemenië van Harry Breider - WaarBenJij.nu

De 2e berg etappe ook overwonnen

Blijf op de hoogte en volg Harry

10 Mei 2015 | Roemenië, Vatra Dornei

Vanochtend op de vroege zondag om 8.30 uur op de fiets. Het begon met een kleine afdaling maar na een kwartiertje was het lopen geblazen, dus liepen we de eerste klim tegemoet. Het was opzich een hele mooie tocht prachtige omgeving rondom de stuwmeer en fantastische berg gezichten.
Het nadeel was dat we na het zware klimmen niet de beloning kregen om relext naar beneden te laten afrollen. De wegen zijn zo gigantisch slecht dat ik tegen Joop zei, als de wegen bij ons zo slecht waren, ik vandaag nog mijn fiets te koop aanbied. Niet sneller dan 14 km per uur naar beneden en kramp in de handen van het continu in de remmen knijpen.
Verder hebben we heerlijk genoten onderweg en op tijd onderdak kunnen vinden. We bevinden ons nu op 60 km voor Vatra Dornei.
Totaal hebben we nu 675 km gefietst en alles gaat verder uitstekend.

Groetjes

• 10 Mei 2015 - 21:45

Henk Breider:

Beste Joop en Harry.

de Roemenen slaan niet voor niets een kruisje. Zij vinden fietsen bijna onbegrijpelijk, maar hebben ook veel respect voor jullie. De groeten van Vicky uit Boekarest en van Vasile uit Novacie (Gorj), die ons vandaag belde en mede namens zijn vrouw jullie de groeten doet.

Tilly en Henk